torsdag den 30. januar 2014

Op på hesten igen igen igen igen igen igen.......

Datoen på sidste indlæg vidner lidt om, at der sker alt for lidt her på bloggen.... Det er dælme mange gange man kan nå at stige op på den hest der igen.... Nu er ingen undtagelse.

What's new? Well, jeg er tilbage i Danmark og i mit hoved er det ensbetydende med en hel revolution på sundhedsfronten. Der er jo nærmest ikke grænser for alle de sunde tiltag jeg skal sætte iværk! Og i næste uge er det start på nyt arbejde og jeg kommer til at være helt bombet så vi får se Altså, intentioner har jo aldrig skadet nogen...
Intentioner er godt, men handlig er bedre. Jeg har jo de her lidt for mange fedtstoffer, der suser rundt i blodet og da jeg tidligere i dag snakkede med min læge, om at jeg er lidt træt af, at medicinen ikke giver så meget effekt som ønsket lå det indirekte mellem linjerne, at motion spiller en essentiel rolle i dén kamp. Eftersom jeg gerne snart vil se en effekt og forbedring af de der skide tal ja så er der jo ikke andet end at gå i krig.
Faktum er, at når al den her sne på et tidspunkt er væk, så skal jeg helt sikkert til at cykle på arbejde. 8-9 km hver vej - så er den daglige motion klaret. Mit medlemskort til Fitnessworld skal også svinges jævnligt, jeg kunne godt tænke mig at prøve nogle hold, fx retromix og spinning. Faktisk skal jeg i svømmehallen i morgen har jeg bestemt. Så kan jeg emlig sidde og blive varmet igennem i saunaen bagefter. Se det er dét man skal gøre - kombinere motion og fornøjelse.

Motion er én ting, den anden er som bekendt maden. Sidste uge var som de fleste uger nu er - lidt sund i begyndelsen og mindre sund til sidst. Den helt store sejr var imidlertid, at jeg i løbet af 6 vagter holdt mig fra Digestive kiks på mit arbejde. En lille, men dårlig uvane jeg har haft. Bevares, jeg har haft fingrene meget meget tæt på kagedåsen, men tænkt en ekstra gang og trukket dem til mig igen. Ergo - ca 1200 kcal mindre i løbet af ugen. Det er en god slat, sådan ved eftertanke.
Pt prøver jeg simpelthen ikke at købe de der mindre lødige ting, for her i huset er købt = spist. Sad but true. Jeg bliver aldrig en af dem, der kan have et slikskab...
Deruover har jeg købt tre kedelige plastikbokse til mit køleskab. Det er planen, at der skal tre forskellige salater i så jeg altid har noget at vælge imellem.
Pt er jeg ude i
 * Rosenkål, gulerod, edamamebønner, appelsin, hasselnødder
 * Rødbede, persille, bladselleri, pomelo, feta
 * Belugalinser, peberfrugt, tomat, gulerod

Billeddokumentation i næste indlæg!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar