tirsdag den 19. marts 2013

Det første skridt....

Nå. Nu fik jeg den her geniale idé. Der handler om, at hvis jeg opretter en decideret blog om sundhed og vægttab og alt hvad dertil hører så lykkes det måske at fastholde mig selv i projektet?
Det der projekt (selvom jeg lidt hader ordet- det er så... poppet. At alt er "et projekt"... men det er en helt anden historie) med at få mere fokus på de sunde vaner og derigennem smide et par kilo. Eller 20.
Min tanke er, at skrive herinde hver dag. Om ikke andet så bare en linje om, hvad jeg har gjort godt og sundt i løbet af dagen. For det er jo ved gud ikke hver dag, at jeg tænker store forkromede tanker om alting, inkl. sundhed. Desuden kan tanker tage overhånd. Handling er langt mere effektivt! I det lange løb hænger de to ting selvfølgelig sammen og refleksion over vaner/uvaner kan være medvirkende til forandring.

Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har sagt til mig selv, at NU går jeg i gang. Har lagt store planer og strategier, blot for at konkludere et par dage senere, at det ikke gik sådan skide godt. Så jeg tror jeg bare vil tage det en dag ad gangen. Små skridt. Den sunde fornuft hver dag. Det der med regler plejer at tricke en trods i mig, der gør at jeg handler modsat mine intentioner.
Jeg overvejede at bruge min anden blog til formålet, men jeg tror jeg har brug for et sted dedikeret til det her.

HVORFOR??
Jamen der er jo mange grunde...
En af de mere konkrete/snarlige er, at jeg skal til bryllup i august og gerne vil finde en pæn kjole. Jeg ved godt at der ikke ryger 20 kg inden da, men bare LIDT mindre flæsk og LIDT mere tonus af kroppen ville være dejligt.
Sådan mere overordnet handler det selvfølgelig også om at eliminere risikoen for livsstilsygdomme, især når nu jeg allerede HAR forhøjede lipider i blodet.
Der er også noget med, at jeg nok gerne vil være gravid på et tidspunkt ude i fremtiden. Hvor det ligesom også er en fordel at være normalvægtig.
Og fordi det giver bedre velvære og kropsfornemmelse. Fordi jeg er træt af at se mig selv som tyk. Og og og........


MÅLET er en krop , der er sund og stærk. I balance fordi den er velholdt og bliver rørt og fyldt med sunde sager. Målet er også en hjerne, der tager de sundeste valg og ikke mindst holder af de valg.
Selvfølgelig vil jeg gerne se vægten falde, andet ville være lodret løgn. Faktum er, at jeg ikke har en vægt heroppe så i første omgang er det spejlet og tøjet, der skal afsløre at det går den rigtige vej.
En af de kommende dage kommer der nogle mål - både konkrete cm og mere overordnede.

Faktisk er det en god dag at starte nu. Der er nemlig præcis 9 mdr. til min fødselsdag og det må da være en god dag at fejre at der er sket ting og sager!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar