fredag den 26. april 2013

Status

Jeg har ikke glemt bloggen her eller missionen med at blive lidt sundere. Jeg har bare holdt ferie. En ferie, der har budt på dejlige menneskers selskab, god mad, bio-tur, beslutninger, shopping, store ord, rødvin, latter, eftertænksomhed, gåture, solskin, sushi, lykke.  Alt sammen noget der OGSÅ er en del af at være sund- for mig i hvert fald. Sundhed er ikke kun bunker af grøntsager, motion og fornuft. Det er også alt det ovennævnte. I en skøn blanding og det ene fordrer det andet.

Nu er jeg tilbage i nord. Vejret indbyder ikke just til lange traveture, men når jeg har overstået weekendens natarbejde vi jeg ud i fjeldene igen. En uge uden trapper og bakker kan mærkes når man kommer retur fra flade DK vil jeg gerne lige hilse og sige.
Jeg startede dagen med en tur i Rema (på tom mave, kan ikke anbefales når man skal slæbe alt hjem). Man ved i øvrigt, at man prøver på at tabe sig når man kommer hjem med mange grøntsager, lidt frugt, fiberbrød, ingen smør og ingen slik/kage/"dessert"ting. Når det faktisk føles ok, så ved man også, at man er på rette vej.
Jeg glæder mig til at lave mad de kommende dage med farver, strukturer og smag. Fra i morgen låner jeg en lejlighed med køkken og et helt køleskab kun til mine ting - en god ramme for at leve sundt!

Jeg tror faktisk også jeg har tabt mig en lille smule eller også har noget omfordelt sig. Mit tøj føles i hvert fald en lille bitte anelse løsere. Det giver blod på tanden til at fortsætte og jeg glæder mig til at alting skrumper lidt mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar