tirsdag den 9. april 2013

Fra dagens aftentur

Ulriken op
"Jeg bliver ved fordi jeg VED, at en dag står jeg på toppen af bakken uden at have holdt pauser undervejs og føle at mine lunger kommer op gennem halsen."

Ready to go
Helt seriøst, inden jeg tager hjem fra Norge så kan jeg gå fra Haukelandsbakken til Fløyen uden pauser. Der er seriøse stigninger undervejs vil jeg gerne lige hilse og sige. Til gengæld er der også fantastisk udsigt hele vejen og det føles skønt at holde pause på toppen inden man går ned igen.
Jeg vil virkelig gerne nå at gå på alle 7 fjelde i/omkring Bergen. Indtil nu har jeg "kun" været på Ulriken og Fløyen et par gange.
Jeg håber dog at det snart bliver så varmt, at det sidste is og sne forsvinder for det gør altså turene lidt mere besværlige. Og lidt ensformige i udseende. Til forår og sommer - dér skal jeg også bruge min ny anskaffede rygsæk, der er købt til formålet - med god plads til en god madpakke, drikkedunk og regntøj. Glæder mig helt vildt til det!
Jeg ved ikke om jeg nogensinde kommer i så god form som de nordmænd jeg meget ofte bliver overhalet af - hvis ikke jeg vidste bedre ville jeg tro de vat født med løbesko på. De springer i hvert fald fra sten til sten i fjeldene som havde de gjort det hele livet...  Mindre kan bestemt også gøre det. Jeg er fint tilfreds med bare at nå til toppen :)

Ah.. kaffe i solen






Ingen kommentarer:

Send en kommentar